OPŠTI USLOVI ZA PRUŽANJE
WEB/ONLINE USLUGA RAČUNOVODSTVENOG SERVISA
1 . Područje
primjene
1.1. Ovim
Opštim uslovima uređuju se odnosi između DSO „PARADOX računovodstvene usluge“ vl. Karajić Edin, Tuzla, sa sjedištem ul. Titova do broja 185, JIB:
4311520030000("Pružaoc usluga") kao pružaoca usluga web/online računovodstva
i pravne ili fizičke osobe („Klijent“) koji s njim sklapa ugovor o pružanju
usluga računovodstvenog servisa ( „Ugovor“).
1.2. Ugovorom se osim usluga
računovodstvenog servisa mogu ugovoriti i druge srodne usluge. Odredbe ovih
Opštih uslova koji se odnose na usluge računovodstvenog servisa odnose se i na
ove ostale usluge.
2. Pojmovi
2.1. Pružaoc usluga
računovodstvenog servisa je "PARADOX računovodstvene usluge" vl. Karajić Edin, Tuzla, djelatnost registrovana za
obavljanje usluga računovodstvenog servisa;
2.2. Klijent je pravna i/ili
fizička osoba koja sa pružateljem usluga sklapa Ugovor.
2.3. Usluge računovodstvenog
servisa podrazumijeva radnje od strane Pružaoca usluga, a koje radnje
eksplicitno podrazumijevaju:
- Poslovi
prikupljanja i obrade dokumentacije na osnovu knjigovodstvenih isprava;
- Vođenje
poslovnih knjiga;
- Priprema
i sastavljanje periodičnih i godišnjih finansijskih izvještaja;
- Prikupljanje,
obrada podataka i izvještavanje Klijenta te priprema i podnošenje izvještaja za
porezne, statističke i druge zakonom propisane potrebe;
- Drugi
poslovi koji proističu iz zakonskih propisa koji regulišu područje
računovodstva i revizije u BIH (Zakon o računovodsvu i reviziji u BIH, Zakon o
računovodstvu i reviziji u Federaciji BIH, Zakon o računovodstvu i reviziji RS
/ BD);
2.4. Srodne usluge predstavljaju
svaku uslugu koju Pružaoc usluge isporuči Klijentu u duhu pozitivnih propisa i
uzanci, a kojom uslugom se ugovorni odnos poboljšava i unaprijeđuje;
2.5. Knjigovodstvena isprava je
elektronska verzija (scan) izvornika - pisanog dokumenta, kao i elektronski
zapis o nastalom poslovnom događaju;
2.6. Web/online računovodstvo je
sistem elektronske razmjene dokumentacije i izvještaja koji obezbjeđuje punu
funkcionalnost računovodstvene funkcije Klijenta;
2.7. Web-platforma je prostor na
web-stranici Pružaoca usluga sa uređenim pristupom i funkcijom u pružanju
usluga računovodstvenog servisa.
2.8. RDP pristup poslovnom software-u je
prostor na lokalnom računaru u vlasništvu Pružaoca usluga sa pristupom
putem "remote desktop" (RDP) protokola, a koji se sastoji iz
poslovnog software-a na linux operativnom sistemu u desktop radnom okruženju.
3. Korištenje
web-platforme i RDP pristupa poslovnom software-u Pružaoca usluga
3.1. Za potrebe elektronske razmjene dokumentacije i izvještaja Pružaoc usluga je uspostavio web-platformu u vidu poslovne aplikacije na web-stranici www.karahan.ba/optimia
3.2. Po
potpisivanju Ugovora Pružaoc usluga otvara prostor za Klijenta na web-platformi
koji se sastoji iz sistema virtuelnih sekcija, organiziranih na način da se Klijentu omogući nesmetan i funkcionalan rad.
3.3. Pružaoc usluga pristupa kompletnoj
web-platformi u administratorskom „admin“ modu, sa punim pravima na pregled,
dodavanje, izmjenu ili brisanje sadržaja.
3.4. Klijent pristupa web-platformi
u admin modu samo u sekciji „Dokumentacija“ gdje se vrši upload. Pristup
ostalim sekcijamaod strane Klijenta je u tzv. „read“ modusu, odnosno bez
mogućnosti izmjene i/ili brisanja sadržaja;
3.5. Po dostavljanju dokumentacije
od strane Kliijenta Pružaoc usluga se obavezuje istu
pregledati te preuzeti u roku od 24 sata od dostavljanja. Web-platorma bilježi
datum i vrijeme dostavljanja dokumentacije (upload-a);
3.6. Preuzetu dokumentaciju Pružaoc
usluga se obavezuje računovodstveno obraditi u roku od 72 sata od datuma i sata
preuzimanja;
3.7. U specifičnim slučajevima, onda
kada Pružaoc usluga procijeni da je dokumentacija nepotpuna, nezakonita ili iz
bilo kojeg drugog razloga neadekvatna, pristupit će proceduri odbijanja
dokumentacije, što podrazumijeva zaseban status „Odbijeno“, uz
adekvatnu obavijest Klijentu putem elektronske pošte;
3.8. Pružaoc usluga se obavezuje
pružiti svu tehničku i stručnu pomoć kako bi Klijent bio u stanju koristiti
web-platformu i omogućiti funkcionisanje web/online računovodstva.
4. Ugovor o pružanju
usluga web/online računovodstvenog servisa
4.1. Ugovor o pružanju usluga
web/online računovodsvenog servisa sklapaju Pružaoc usluga i Klijent, a
njime se obavezuje Pružaoc usluga obaviti sve poslove i radnje navedene u
Opštim uslovima, eksplicitno usluge poslova računovodstva i knjigovodstva,
poslovnog i finansijskog savjetovanja, a Klijent se obavezuje ispuniti sve
preuzete obaveze navedene u Ugovoru i platiti naknadu iz Ugovora.
4.2. Ugovor se sklapa u pisanom
obliku u najmanje dva (2) primjerka, po jedan (1) za svaku ugovornu stranu, na
određeno ili neodređeno vrijeme.
4.3. Ukoliko Ugovorom nije određen
rok, smatra se da je Ugovor sklopljen na neodređeno vrijeme.
5. Obaveze Pružaoca
usluga
5.1. Sklapanjem Ugovora, Pružaoc
usluga se obavezuje:
1. Voditi poslovne knjige Klijenta na
osnovu pravovaljano dostavljene dokumentacije i to: Dnevnik, Glavnu knjigu i
pomoćne knjige utvrđene u skladu s propisima i potrebama Klijenta;
2. Izraditi popise imovine i
obveza;
3. Sastavljati temeljne finansijske
izvještaje: bilancu/bilansu, račun dobiti i gubitka, sa svim pomoćnim
obrascima;
4. Izraditi mjesečne obračune plaća
radnika kao i obračune za lica koja nisu u radnom odnosu, sve u zakonskim
rokovima i formi te sa propisanim doprinosima i porezima ;
5. Pripremiti mjesečni odnosno godišnji
obračun poreza na dodanu vrijednost;
6. Izraditi poreznu prijavu sa svim
propisanim prilozima za utvrđenje poreza iz dobitka;
7. Obezbijediti arhiviranje –
čuvanje poslovnih knjiga i dokumentacije najmanje 12 mjeseci nakon isteka
poslovne godine na koju se zaprimljena dokumentacija odnosi, odnosno u
zakonskim rokovima;
8. Svaki drugi posao naveden u
Ugovoru, a za koji Pružaoc usluga posjeduje stručno znanje.
5.2. Pružaoc usluga se obvezuje
pratiti izmjena propisa na teritoriji Bosne i Hercegovine te postupati po
istima, te o tome obavijestiti Klijenta;
5.3. Poslove za koje je potrebno
izričito ovlaštenje Klijenta Pružaoc usluga će obavljati isključivo uz takvo
pisano ovlaštenje, osim u slučaju kada se izvršenje takvih poslova zahtijeva u
skladu sa zakonom;
5.4. Čuvati poslovnu tajnu
Klijenta.
6. Obaveze Klijenta
6.1. Klijent se potpisivanjem
Ugovora obavezuje:
1. Dostaviti svu potrebnu dokumentaciju
na web-platformu;
2. Platiti ugovorenu naknadu Pružaocu
usluga za ugovorene poslove, odnosno poslove iz Opštih uvjeta;
3. Platiti naknadu za svaku drugu radnju
koja nije dogovorena, za koju Pružaoc usluga ispostavi račun, a čije izvršenje
je zahtijevano u toku ugovornog odnosa;
4. Izvršiti preuzimanje i lokalno
arhiviranje (download) kompletne dokumentacije sa web-platforme najdalje do
30.06. tekuće godine za prethodnu godinu, kao i u roku od 60 dana od dana
prekida ili raskida ugovorenog odnosa;
5. Obezbijediti pravilno arhiviranje
izvornika (originala), odnosno paprinate dokumentacije u svom sjedištu ili
drugim prostorijama.
7. Odgovornost Pružaoca
usluga
7.1. Pružaoc usluga odgovara za
štetu nastalu povredom odredbi Ugovora, a posebno:
1. Propuštanje upozoravanja Klijenta na
neispravnost dokumentacije koju dostavlja;
2. Nepravilno kontiranje i
knjiženje dostavljene dokumentacije;
3. Propuštanje zakonskih rokova za
obradu i predaju dokumentacije;
4. Nepotpuno vođenje poslovnih
knjiga;
5. Davanje netačnih informacija;
6. Davanje netačnih savjeta
iz područja za koja ne posjeduje stručna znanja;
7. Odavanje poslovne tajne osim u
slučajevima u skladu sa zakonom;
8. Netačnu procjenu pojedinih
pozicija bilance.
7.2. Pružaoc usluga se oslobađa
odgovornosti za neblagovremeno i nepotpuno dostavljenu dokumentaciju;
7.3. Pružaoc usluga se oslobađa
odgovornosti i u slučajevima kada se Klijent ne pridržava svojih obaveza, a
posebno u slučaju kada ne izvrši obavezu plaćanja naknade iz Ugovora niti 30
dana nakon dospjelosti.
8. Odgovornost Klijenta
8.1. Klijent odgovara za štetu
nastalu povredom odredbi Ugovora, a posebno je odgovoran za:
1. Propuštanje dostavljanja potrebne
dokumentacije;
2. Neistinitu dokumentaciju;
3. Nepotpunu dokumentaciju;
4. Propuštanje rokova za dostavu
dokumentacije; i
5. Iskazivanje netočnih informacija
o stanju zaliha.
9. Plaćanje naknade
9.1. Klijent se obavezuje platiti
naknadu u skladu sa Ugovorom;
9.2. Pružaoc usluga se obavezuje
ispostaviti račun mjesečno i za svaku pojedinu uplatu;
9.3. Naknada ne uključuje porez na
dodatu vrijednost (PDV).
10. Prestanak ugovornog odnosa
10.1. Ugovorni odnos prestaje u skladu s
odredbama Ugovora o pružanju usluga računovodstva;
10.2. Ugovorom o pružanju usluga računovodstva
odrediti će se otkazni rok. Otkazni rok počinje teći danom dostave
pismenog očitovanja kojim se otkazuje Ugovor;
10. 3. Pružatelj usluga ima pravo odbiti
predati poslovnu dokumentaciju ukoliko postoji dugovanje Klijenta iz
osnove ugovora o pružanju računovodstvenih usluga;
10.4. Pružaocu usluga pripada naknada i za
razmjerni dio započetog posla koji nije završen radi isključive krivnje
Klijenta.
11. Rješavanje
sporova
11.1. Svi sporovi nastali iz Ugovora nastojati
će se riješiti na prijateljski izvansudski način. Ako ugovorne strane ne
uspiju riješiti možebitne sporove na opisani način, nadležan je Općinski
sud Tuzla.
12. Završne odredbe
12.1. Opšti uslovi biti će objavljeni na web-stranici
KARAHAN d.o.o. Tuzla i kao takvi javno dostupni;
12.2. Opšti uslovi su sastavni dio Ugovora o
pružanju računovodstvenih usluga;
12.3. Opšti uslovi stupaju na snagu
01.08.2021. godine.